#86 – Trzy obszary, w których uczniowie już nie są tacy jak byli. Rozmowa z psycholożkami: Martą Sobczyńską i Jagodą Bogaczewicz

W najnowszym odcinku, skierowanym zarówno do nauczycieli jak i do rodziców, rozmawiamy o tym, jak niemal rok nauki zdalnej w pandemii COVID-19 wpłynął na uczniów. Naszymi rozmówczyniami są psycholożki: Marta Sobczyńska i Jagoda Bogaczewicz, a nasze spotkanie stanowi podsumowanie ostatnich 12 miesięcy.



A o czym konkretnie w tym odcinku?

  • Jak teraz wygląda codzienność ucznia i co jest w tym niepokojące?
  • Co utrudnia uzyskanie wsparcia ze strony otoczenia?
  • Jak zwiększyć otwartość uczniów?
  • Jak pokazywać uczniom, że nie są sami?
  • Czym NIE dzielić się z uczniami?
  • Skąd się bierze spadek motywacji?
  • Jak znaleźć równowagę pomiędzy wyrozumiałością a byciem konsekwentnym?
  • Jakie są fizyczne konsekwencje izolacji?
  • Co to jest „psychologicznie zdrowa drzemka”?
  • Co jest przyczyną problemów ze snem?
  • Jak zaradzić rutynie codzienności i dlaczego warto to robić?
  • Co może zrobić szkoła, żeby pierwsze dni po powrocie do lekcji stacjonarnych przebiegły bez dodatkowego stresu?

Materiały do odcinka:

Uczniowie z tarnowskiego liceum nakręcili w ramach projektu film pt. „Potwory wylazły z szafy”, w którym wpuścili nas do swojego świata. Wiemy, że nie wszyscy uczniowie tak reagują podczas zdalnej edukacji, ale dużo jest i takich uczniów. Potrzebują naszej pomocy, zapytania co u nich, a nie pędzenia z materiałem jakby się paliło. Ten film powinni też obejrzeć rodzice uczniów, żeby zobaczyć że wiele też od nich zależy i od tego, czy mają czas dla swoich dzieci.