W najnowszym odcinku, skierowanym zarówno do nauczycieli jak i do rodziców, rozmawiamy o tym, jak niemal rok nauki zdalnej w pandemii COVID-19 wpłynął na uczniów. Naszymi rozmówczyniami są psycholożki: Marta Sobczyńska i Jagoda Bogaczewicz, a nasze spotkanie stanowi podsumowanie ostatnich 12 miesięcy.
Jagoda Bogaczewicz Marta Sobczyńska
A o czym konkretnie w tym odcinku?
- Jak teraz wygląda codzienność ucznia i co jest w tym niepokojące?
- Co utrudnia uzyskanie wsparcia ze strony otoczenia?
- Jak zwiększyć otwartość uczniów?
- Jak pokazywać uczniom, że nie są sami?
- Czym NIE dzielić się z uczniami?
- Skąd się bierze spadek motywacji?
- Jak znaleźć równowagę pomiędzy wyrozumiałością a byciem konsekwentnym?
- Jakie są fizyczne konsekwencje izolacji?
- Co to jest „psychologicznie zdrowa drzemka”?
- Co jest przyczyną problemów ze snem?
- Jak zaradzić rutynie codzienności i dlaczego warto to robić?
- Co może zrobić szkoła, żeby pierwsze dni po powrocie do lekcji stacjonarnych przebiegły bez dodatkowego stresu?
Materiały do odcinka:
Uczniowie z tarnowskiego liceum nakręcili w ramach projektu film pt. „Potwory wylazły z szafy”, w którym wpuścili nas do swojego świata. Wiemy, że nie wszyscy uczniowie tak reagują podczas zdalnej edukacji, ale dużo jest i takich uczniów. Potrzebują naszej pomocy, zapytania co u nich, a nie pędzenia z materiałem jakby się paliło. Ten film powinni też obejrzeć rodzice uczniów, żeby zobaczyć że wiele też od nich zależy i od tego, czy mają czas dla swoich dzieci.