Dzisiejszy odcinek jest nieco inny od pozostałych, bo rozmawiamy z Magdaleną Radwan-Rohrenschef, socjologiem edukacji i prezesem Fundacji Dobrej Edukacji, która prowadzi Szkołę Edukacji PAFW i UW. W Szkole Edukacji pełni funkcję dyrektora ds. rozwoju. Nasza gościnii ukończyła Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Jest członkiem Collegium Invisibile. Pracowała w Instytucie Badań Edukacyjnych jako liderka Zespołu Badań Nauczycieli – kierowała badaniem czasu pracy nauczycieli (2012), była członkiem zespołu badania OECD TALIS (2009 i 2013). Magda wraz z Karoliną Lewestam są autorkami artykułu pt. „Lepsza szkoła – gdzie szukać recepty?”, na który Jacek często powołuje się w swojej rozmowie.

A o czym w dzisiejszej rozmowie?
- Co może być pierwszym krokiem do lepszej szkoły?
- Czy szkoła ma uczyć wiadomości czy kompetencji?
- Na ile nauczyciel frontowy może spełnić oczekiwania rodziców?
- Co nauczyciel ma powiedzieć rodzicowi, który chce mocnego skupienia się podczas lekcji na wiedzy faktograficznej?
- Czy to, że podczas pandemii lepiej widzimy problemy edukacji oznacza, że lepiej je też rozumiemy?
- Czy wrócimy do starej szkoły, czy do szkoły w „nowej normalności?
- Dlaczego rodzice mają ostatnio szansę „z nową świeżością patrzyć na szkołę?
- Jakie szanse wiążą się z edukacją zdalną, a jaki poniesiemy koszt takiej edukacji?
- Jak przeprowadzić dobrą reformę edukacji tak, żeby zakończyła się sukcesem?
- Po jakie innowacyjne formy edukacji można sięgnąć już dzisiaj, nie czekając na kolejną reformę?