Głównym tematem odcinka jest pedagogika Planu Daltońskiego i jej wykorzystanie w edukacji zdalnej. Naszymi gośćmi są Anna i Robert Sowińscy, twórcy podcastu „Od nauczania do uczenia się”, a zarazem autorzy książki pod tym samym tytułem, a także propagatorzy Planu Daltońskiego w naszym kraju (prowadzą stronę facebookową Plan Daltoński oraz grupę „Od nauczania do uczenia się”). Pretekstem do naszej rozmowy jest jubileuszowy, setny odcinek ich podcastu, a zarazem decyzja o przejściu nauczycieli i nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej na tryb zdalny. W nawiązaniu do poprzedniego odcinka Edugadek, czyli Dekalogu Edukacji Zdalnej, w którym odradzaliśmy przenoszenie metod podających z tradycyjnej szkoły do świata online, prezentujemy pedagogikę, która idzie w parze z edukacją zdalną.

O czym będziemy rozmawiać?
📚 Jakie są trzy filary pedagogiki Planu Daltońskiego?
👩🏫 Kim była Helen Parkhurst?
🏫 Dlaczego warto „grać na mocnych stronach” ucznia?
🚂 Jak można zastosować Plan Daltoński w środowisku nauki przez internet?
👨🏫 Jak pomóc nauczycielowi, który chce wprowadzić Plan Daltoński na swoich lekcjach przed kamerką i komputerem?
🙌 Jak wymyślić szkołę online „na nowo”?
1 2 3 4 5 6 Co z tymi ocenami?
🔠 Jak przeprowadzić sprawdzian, z którego ocena będzie rzetelna i samodzielna?
📹 Prosić uczniów o włączanie kamerek czy nie?
Materiały powiązane z tym odcinkiem:
- Książka „Od nauczania do uczenia się”,
- Podcast „Od nauczania do uczenia się” – odcinek 100,
- Strona facebookowa Ani i Roberta – „Plan Daltoński”,
- Odcinek Edugadek z Wiesią Mitulską