
Tym razem do wirtualnego, edugadkowego studia zaprosiliśmy Grzegorza Lorka, profesora oświaty, nauczyciela biologii z I Liceum Ogólnokształcącego w Lesznie, pierwszego w historii laureata konkursu Nauczyciel Roku, organizowanego od 16 lat przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz tygodnik Głos Nauczycielski, oraz prelegenta na Szczycie Edukacyjnym w Katarze.
W trakcie tej rozmowy dowiecie się między innymi:
- Co powinniśmy w uczniach podpalać i dlaczego?
- Czy zadania domowe mają sens?
- Czy istnieją niemądre pytania?
- Czy wiara w ucznia czyni cuda?
- Jakie są dwie najważniejsze rzeczy w pracy nauczyciela.
W końcowej części odcinka będziecie mieli też okazję posłuchać zaciekłej dyskusji pomiędzy prowadzącymi o tym, czy przedmiotowa wiedza merytoryczna nauczyciela ma wpływ na efekty nauczania, czy może, jak twierdzi badacz Hattie, ma jedynie znikomy wpływ na to, z jaką skutecznością uczymy. Zachęcamy Was do kontynuowania tej dyskusji w komentarzach do tego artykułu na naszym blogu lub na naszej stronie facebookowej.
Dla wszystkich zainteresowanych naszym dzisiejszym rozmówcą i jego osiągnięciami mamy następujące linki:
Wystąpienie pt. „Light Student’s Fire” na Szczycie Edukacyjnym w Katarze – w języku angielskim.
Wywiad w Radiu Elka po otrzymaniu tytułu Profesora Oświaty.
Leszek Kołakowski – Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? – link do książki wspominanej przez Jacka i Grześka