Odcinek 67 – E-lekcje okiem ucznia. Ważne refleksje na koniec roku szkolnego.

Zapraszamy na niezwykły odcinek, w którym naszymi gośćmi są… uczniowie! Postanowiliśmy, że po trzech miesiącach nauki w trybie awaryjnej pracy zdalnej, warto z nimi porozmawiać, żeby zaczerpnąć informacji zwrotnej na temat tego, co im się w tego rodzaju nauce podoba, co im przeszkadza i jakie rady mieliby dla nas jako nauczycieli na przyszłość. Berenika jest uczennicą klasy trzeciej a Maja chodzi do klasy siódmej  szkoły podstawowej. Julia uczy się w technikum, a Dawid w liceum. Każde z nich ma inne doświadczenie nauki zdalnej a ich nauczyciele prowadzą ją w inny sposób i z wykorzystaniem innych narzędzi.

A oto sylwetki naszych gości:

Berenika Kania – uczennica klasy III, wielbicielka Playmobila, malowania smoków akwarelami oraz gry na skrzypcach. Jej tata, Jarek Kania, prowadzi podcast “Ojcowska Strona Mocy.”


Maja Sołtysik – trzynastolatka. Ołówki i książki mieszkają w jej sercu od wieku przedszkolnego. Czyta, pisze, rysuje. Swoje książkowe recenzje publikuje na blogu (www.czytamaja.pl), a jej rysunki można znaleźć między innymi na jej stronie (www.majasoltysik.com).

Julia Latacz – 17-letnia uczennica pierwszej klasy technikum. Z kierunku programista, z pasji bardziej początkujący grafik. Szuka przyszłości, w której będzie mogła swoimi pomysłami inspirować innych.

Dawid Sulgostowski – ma 18 lat, uczeń liceum, korepetytor z zamiłowania, pasjonat języków: niemieckiego i polskiego. Mówi o sobie „gramatyczny świr”,  który od dziecka marzy o pracy nauczyciela.

Na samym końcu swoją dobrą wiadomością podzieliła się Aurelia Bogaczewicz, przedszkolak starszak.

A jakie tematy poruszymy?

  • Jaka była Wasza pierwsza reakcja na e-lekcje i jak to nastawienie zmieniało się wraz z upływem czasu?
  • Lekcje jakiego przedmioty najlepiej sprawdzają się w formie prowadzonej zdalnie?
  • Jakie są pozytywne strony lekcji przez internet, a co stanowi dla Was wyzwanie?
  • Z jakiego sprzętu i jakich narzędzi korzystali nasi goście, uczestnicząc w lekcjach internetowych?
  • Na co uczniowie mieli więcej czasu w ostatnich trzech miesiącach?
  • Czy da się odtworzyć w warunkach pracy zdalnej “zwykły” plan lekcji w formie 1:1?
  • Czy zwykła szkoła w wersji stacjonarnej jest w dzisiejszej sytuacji w ogóle potrzebna?
  • W jaki sposób nasi rozmówcy wykorzystywali wolny czas?
  • Dlaczego uczniowie nie włączają kamerek lub mikrofonów podczas e-lekcji?
  • Jakie rady mają nasi goście dla nauczycieli, którzy chcą poprawić swoje sposoby na prowadzenie lekcji zdalnych?

Linki powiązane z odcinkiem:

Platforma Watch2gether do oglądania np. filmów z YouTube podczas zdalnych lekcji tak, żeby każdy z uczniów miał zapewnioną dobrą jakość – https://www.watch2gether.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *