Odcinek 57 – Design Thinking i elastyczna klasa. Rozmowa z Dorotą Czech-Czerniak

Głównym tematem tego odcinka jest wykorzystanie na lekcjach metody Design Thinking oraz innych metod dobrze współgrających z elastyczną przestrzenią klasową. Rozmawiamy o tym z Dorotą Czech-Czerniak, nauczycielką matematyki i informatyki w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.

Dorota jest realizatorką wielu programów i projektów z obszaru programowania i interdyscyplinarnego podejścia do edukacji m.in. Mistrzowie Kodowania, SuperKoderzy, Intel Make Tomorrow Poland, AI Schools&Academy, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Code for Green. Dorota jest autorką i realizatorką innowacji pedagogicznych oraz laureatką wyróżnienia SPRUC Listy 100  osób szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce i posiadaczką tytułu MIEE Expert, należy do grypy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy. W swojej pracy ciągle poszukuje skutecznych metod pracy z uczniami, entuzjastka wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. W Skrzynce z narzędziami posłuchamy polecenia nietypowego „narzędzia” edukacyjnego, z którego korzystają Elżbieta Sikora i Grażyna Tutaj z integracyjnej SP nr 11 w Tarnowie.

Dorota Czech-Cierniak

O czym rozmawialiśmy:

  • Nasza rozmówczyni opowiada o swoim credo nauczycielskim.
  • Jak wyglądało nauczanie Doroty na początku jej drogi zawodowej?
  • Co zainspirowało naszego gościa do zmiany nastawienia?
  • Na czym polega projekt Code for Green?
  • Jak wygląda sala lekcyjna dedykowana do projektu Code for Green i co jest w niej niezwykłego?
  • Czy taka sala nadaje się do pracy w trybie podawczym?
  • Jak wygląda praca w projekcie i co to jest Design Thinking?
  • Design Thinking – praktyczne przykłady realizowanych tą techniką projektów. 
  • Jakie inne metody sprawdzają się w elastycznej przestrzeni klasy?
  • Porażka, którą udało się zamienić w sukces 
  • Zadanie domowe z matematyki z sensem
  • Co ma w głowie nauczyciel, który uczy w klasie z tradycyjnym ustawieniem ławek, a co się myśli pracując w sali z ustawieniem ławek w wyspy do pracy w grupach?
  • Jak się mają metody aktywne do przygotowania uczniów do sprawdzianu ósmoklasisty z matematyki?
Klasa Doroty do projektu Code for Green

Linki do materiałów związanych z odcinkiem:

Kącik relaksacyjny w projekcie Code for Green
EduGadki z wizytą w SP nr 11 w Tarnowie u Eli i Grażynki
Wyspowe ustawienie ławek i piłki do siedzenia w SP nr 11 w Tarnowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *