Odcinek 48 – Anna Skiendziel, czyli uczniocentrystka

W najnowszym odcinku EduGadek rozmowa z Anną Skiendziel, nauczycielką historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji regionalnej w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących Nr 2 w Katowicach. Jest instruktorką teatralną, trenerką wystąpień publicznych i debat oksfordzkich. Ania jest też w zarządzie fundacji „Projekty Edukacyjne”. W wolnym czasie działa także jako przewodniczka województwie śląskim i przewodniczka górska. Ania była jedną z osób nominowanych w roku 2019 do Nagrody im. Ireny Sendlerowej. Nasz gość doda też kolejne narzędzie do Skrzynki z narzędziami.

A o czym usłyszymy w dzisiejszym odcinku?

  • Czym jest Nagroda im. Ireny Sendlerowej i w jaki sposób można się znaleźć w gronie jej finalistów?
  • Jak wygląda szkolna codzienność naszej rozmówczyni? O co pyta uczniów Ania?
  • Co to jest „uczniocentryzm”?
  • Co to są Debaty Oksfordzkie? Czego mogą dotyczyć? Do czego mogą się  przydać w szkole?
  • Czego uczą Debaty Oksfordzkie?
  • Na jakich przedmiotach można organizować zajęcia metodą Debat Oksfordzkich?
  • Czy żeby zorganizować debatę, nauczyciel musi być ekspertem w dziedzinie, której debata dotyczy? 
  • Czy taka metoda nadaje się  do zastosowania w edukacji wczesnoszkolnej?
  • Co to jest platforma Flipgrid i jak można ją wykorzystać w klasie?
  • Czy (i jak) uczniowie naszej rozmówczyni korzystają z podręczników?
  • Jaką porażkę udało się Ani przekuć w sukces?
  • Gdzie nasza rozmówczyni szuka inspiracji do swoich działań?
  • Czy zapraszać do szkoły grupy rekonstrukcyjne? Jeśli tak, to jakich zasad się trzymać?

Ania Skiendziel opowiada szczegółowo o Debatach Oksfordzkich

Linki do materiałów powiązanych z odcinkiem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *