W tym odcinku spotykamy się z Kubą Lorencem. Kuba od 12 lat uczy historii i WOS w Monnet International School w Warszawie, w szkole z IB, czyli międzynarodową maturą (International Baccalaureate Organization). Od 2011 do 2017 roku pracował w Instytucie Badań Edukacyjnych, gdzie zajmował się badaniami nad edukacją historyczną w Polsce. Jest współautorem bloga doklasy.pl i współautorem artykułów naukowych, raportów z badań oraz poradników dla nauczycieli. Uczestniczył w wielu seminariach i projektach organizowanych przez międzynarodowe stowarzyszenie nauczycieli historii Euroclio. W grudniu 2017 roku obronił doktorat z historii na Uniwersytecie Warszawskim. Motywem przewodnim odcinka jest specyficzny rodzaj oceniania pracy ucznia stosowany w szkołach z międzynarodową maturą.

Rozpoczniemy jednak od listu otwartego, jaki nagradzani nauczyciele wystosowali do Minister Edukacji w sprawie oburzającego ich zdaniem twitterowego wpisu małopolskiej Kurator.
A co w samym odcinku:
- Jakie są cztery główne kryteria oceny prac w ramach programu szkół IB?
- Na czym polegają kryteria związane z prowadzeniem badań, komunikacją i krytycznym myśleniem?
- Czy różnorodne kryteria oceniania przekładają się na sterty papierologii?
- Co można by przenieść ze szkoły IB do zwykłej polskiej szkoły?
- Czy sama matura międzynarodowa jest bardziej sprawiedliwa od zwykłej matury polskiej?
- Jak rozwija się pilotaż Godziny Geniuszu, prowadzony przez Marcina?
W Skrzynce z narzędziami Zyta Czechowska poleca aplikację popplet. Warto posłuchać o praktycznych zastosowaniach tego narzędzia na lekcji.
W komentarzach czekamy na Wasze wpisy dotyczące oceniania oraz tego, czy stosujecie (lub planujecie wykorzystać) aplikację polecaną przez Zytę Czechowską.
linki związane z odcinkiem:
doklasy.pl – Blog, którego współautorem jest Kuba
godzinageniuszu.blogspot.com – Blog Marcina dotyczący Godziny Geniuszu. Relacja z wprowadzania i refleksje po każdej kolejnej lekcji. Porady dotyczące tego, jak wprowadzić Godzinę Geniuszu w swojej szkole.