Odcinek 34 (2.12) – Tomasz Bilicki, czyli lekcja o hejcie i mowie nienawiści


W 34. odcinku EduGadek naszym gościem jest Tomasz Bilicki, prezes i założyciel fundacji Innopolis z Łodzi, nauczyciel  wiedzy o społeczeństwie, certyfikowany interwent kryzysowy CISM (University of Maryland). Tomasz przeprowadził w ostatnich dniach lekcje otwarte poświęcone hejtowi i mowie nienawiści, w których uczestniczyło łącznie kilkuset nauczycieli-obserwatorów.

W tym odcinku sięgamy do Skrzynki z narzędziami, w której tym razem Izabella Bartol z Piły poleca doskonałą platformę do ćwiczeń interaktywnych.

Myślografika Vitii Bartosovej-Hoffman

A o czym będzie w tym odcinku:

  • Co może skłonić człowieka do powrotu do zawodu nauczycielskiego po 15-letniej przerwie?
  • Jak wyglądała lekcja otwarta o hejcie i mowie nienawiści przeprowadzona przez Tomka w Łodzi i dlaczego przyszło na nią aż tylu obserwatorów?
  • Czy pojedyncza lekcja tego typu ma sens?
  • Od czego zacząć poruszanie kwestii hejtu i mowy nienawiści w szkole?
  • Czy nauczyciele naruszają godność ucznia?
  • Czego można się dowiedzieć o sobie jako nauczycielu pytając uczniów w ankietach podsumowujących prowadzone przez nas lekcje?
  • Czym się różni krytyka od hejtu i od mowy nienawiści?
  • Czym się różni znieważenie od zniesławienia?
  • Dlaczego ważna w pracy nauczyciela jest empatia?
  • Czy lekcja o mowie nienawiści może zaszkodzić uczniowi?
  • Na czym polega metoda “worek przeznaczenia” i o czym pamiętać kiedy ją stosujemy? Czy i w jaki sposób może ona wydobyć z uczniów coś dobrego?
  • Czy wystarczy podczas lekcji skupiać się na wiedzy? Co jeszcze jest ważne?
  • Dlaczego kompetencje związane ze zwalczaniem hejtu i mowy nienawiści warto przekazywać także nauczycielom?
  • Czy nauczyciel jest jednym z najbardziej wolnych zawodów świata?

Linki do materiałów związanych z odcinkiem:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *