Odcinek 28 (2.6) – czyli edugadanie o zadaniach z sensem

Najnowszy odcinek EduGadek to pierwszy epizod, w którym występuje nie jeden, a aż czterech gości. Na cel wzięliśmy cały zespół  odpowiedzialny za prowadzenie kampanii #zadajęzsensem, czyli Vitia Bartosova-Hoffman (Jej odcinek) z Gdańska, Barbara Ostrowska (Jej odcinek)  z Lublina, Jacek Staniszewski z Warszawy, Marcin Zaród z Tarnowa i Karolina Żelazowska (Jej odcinek)  z Olsztyna.  Zatem będzie dużo o zadaniach domowych, ale też o motywacji, jaka kierowała twórców kampanii, oraz o celach, które chcieliby oni osiągnąć. 
 
A co w odcinku?

  • Co sprawiło, że zaproszeni goście przystąpili do kampanii   #zadajęzsensem?
  • Co dobrego zaczęło się dziać na fanpage kampanii?
  • Dlaczego trzeba odejść od narracji narzekania i krytykowania się nawzajem?
  • Dlaczego warto badać przyczyny zadawania prac domowych przez nauczycieli?
  • Co byłoby w oczach naszych gości sukcesem kampanii?
  • Dlaczego twórcy kampanii  #zadajęzsensem zdecydowali się na trudniejszy przekaz niż tylko „zakazać zadań”?
  • Kto i jak boi się zadań domowych?
  • Czy da się  skonstruować pracę  domową obejmującą zagadnienia lub umiejętności z kilku przedmiotów jednocześnie?
  • Czy uczniowie mogą sięgać do doświadczeń ze szkoły, żeby znaleźć w sobie moc do podejmowania życiowych wyzwań?

EduGadkowy SMACKDOWN

  • W podsumowaniu odcinka zapraszamy Was do współtworzenia ostatniego odcinka EduGadek w tym roku kalendarzowym, który będzie realizowany w formule „Smackdown”, czyli z wykorzystaniem materiałów nadesłanych przez naszych słuchaczy. Jeśli chcielibyście polecić innym swoje ulubione narzędzie (aplikację, program, stronę  internetową), z którego korzystacie w szkole, albo swoją ulubioną technikę czy jakiś pomysł na lekcję czy zadanie domowe, a może ulubioną książkę związaną z edukacją, to nagrajcie swoją krótką wypowiedź na dyktafonie w swojej komórce i prześlijcie ten plik na adres edugadki@gmail.com. Pamiętajcie, żeby zacząć nagrania od krótkiej informacji o sobie, swoim przedmiocie i szkole, w której uczycie. Drugim sposobem jest nagranie się na stronie narzędzia Vocaroo i przesłanie nam pliku nagranego w ten sposób.

Aby dowiedzieć się, jak to zrobić od strony technicznej, wystarczy obejrzeć poniższy screencast (nagranie z ekranu komputera), w którym Marcin objaśnia to i pokazuje krok po kroku (dobry sposób na naukę obsługi przydatnego narzędzia do klasy).

Dla tych, którzy nie lubią oglądać filmików:

1) Wejdź na stronę www.vocaroo.com
2) Kliknij czerwony przycisk „Click to record”.
3) W razie potrzeby zezwól na korzystanie z mikrofonu.
4) Opowiedz do mikrofonu o swoim sukcesie i o porażce oraz o tym, jakie wnioski z tej porażki udało Ci się wyciągnąć na przyszłość. Nie zapomnij się na początku przedstawić.
5) Kliknij kwadracik „Click to stop”.
6) Kliknij link „Click here to save”.
7) Skopiuj link do nagrania.
8) Prześlij nam ten link w wiadomości przez stronę facebookową Edugadki.pl lub wyślij mailem na edugadki@gmail.com

Jeśli z jakiegoś powodu nie chcecie się nagrywać, prześlijcie informację o swoich ulubionym narzędziu, pomyśle, książce w formie tekstowej na edugadki@gmail.com lub w wiadomości przesłanej przez nasz edugadkowy Fanpage, a my odczytamy ten tekst w odcinku Smackdown.

Pamiętajcie, że wysyłając nagranie zgadzacie się jednocześnie na jego wykorzystanie przez nas!  Chcemy w ten sposób zgromadzić co najmniej 50 poleceń, którymi podzielimy się z naszymi słuchaczami. Jesteśmy bardzo podekscytowani tą wizją i mamy nadzieję, że pomożecie nam w jej realizacji. Swoje nagrania możecie przesyłać do 16 grudnia!

Sobotnie Szerowanie zadań z sensem!

Twórcy kampanii #zadajęzsensem, twórcy EduGadek, serwis Edunews.pl oraz członkowie grupy Superbelfrzy RP już teraz zapraszają Was do akcji „Sobotnie szerowanie zadań z sensem”, która rozpocznie się  już w przyszłą sobotę. Akcja polegać będzie na dzieleniu się pomysłami na zadania domowe z sensem, które polegać będzie na dodaniu tego pomysłu na wirtualnej tablicy korkowej Padlet. Akcja odbędzie się  jednocześnie na portalach wszystkich organizacji lub grup, które ją organizują, ale efektem będzie jeden Padlet z pomysłami do wykorzystania przez nauczycieli poszukujących sensu zadań domowych. Więcej szczegółów w przyszłą sobotę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *