Odcinek 13 – Anna Sosna, czyli jak wkręcić uczniów w naukę

W trzynastym odcinku naszego podcastu edukacyjnego do wirtualnego edugadkowego studia zaprosiliśmy Annę Sosnę. Ania jest anglistką ze Szkoły Podstawowej nr 35 w Częstochowie. W 2005 uzyskała European Language Label dla nowatorskich inicjatyw w nauczaniu języków obcych. W 2011 roku zdobyła tytuł Nauczyciela Roku w konkursie organizowanym przez MEN i Głos Nauczycielski. W roku 2016 była nominowana do Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP. W ramach sieci Human Library Poland realizuje ogólnoświatowy projekt Żywa Biblioteka oraz należy do wielu tematycznych grup facebookowych. W dzisiejszym odcinku usłyszycie o następujących kwestiach:

W dzisiejszym odcinku usłyszycie o następujących kwestiach:

  • Jakie są dobre (i złe) efekty zdobycia tytułu Nauczyciela Roku,
  • Czy Nauczyciel Roku naprawdę wciąż musi się uczyć?
  • Nauczanie o Holokauście, trening antydyskryminacyjny, edukacja globalna – czyli pasje Ani z czasów pracy w gimnazjum,
  • Kto ma się przyzwyczaić do kogo? Nauczyciel do uczniów, czy uczniowie do nauczyciela?
  • Czy uczniowi wystarczy znać strategie uczenia się, żeby odnieść suksces w szkole?
  • Co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efekty uczenia się?
  • Jak wkręcić uczniów w uczenie się?
  • Czy istnieje grupa fejsbukowa „na wszystko”?

Linki do materiałów związanych z tym odcinkiem:

„Gry edukacyjne w praktyce szkolnej” – artykuł Marii Łukaszewicz z kwartalnika edukacyjnego Meritum,

„Żywa Biblioteka” – fanpage projektu współrealizowanego przez Annę Sosnę w Częstochowie

 

 

Jedna myśl do “Odcinek 13 – Anna Sosna, czyli jak wkręcić uczniów w naukę”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *