Odcinek 11 – Aleksandra Schoen-Kamińska, czyli tableciaki Pani Oli

W pierwszej rozmowie 2018 roku, a jednocześnie w jedynastym odcinku EduGadek, zapraszamy do wysłuchania wywiadu z Aleksandrą Schoen-Kamińską, nauczycielką edukcji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Lotników Polskich w Pile oraz zdobywczynią tytułu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017. Ola należy do grupy Superbelfrzy i Superbelfrzy Mini, jest trenerką w programie Superkoderzy, prowadzi blogi Klikankowo, Klik Tik oraz Patyczaki Tableciaki, a także jest współredaktorką blogów Zamiast Kserówki i Kostki na matmie. Jest pasjonatką nowoczesnych technologii i zajęć muzycznych. Ucząc w klasach 1-3 szkoły podstawowej, wykorzystuje m.in. tablety oraz projekty e-twinningowe.

W trakcie rozmowy z Olą poruszyliśmy następujące kwestie:

  • Czym jest dla naszego gościa dzielenie się swoimi pomysłami?
  • Do czego może posłużyć w klasie mop za 2 złote?
  • Co zainspirowało Olę w 2017 roku i czego może nas nauczyć „Boska Florence”?
  • Jak rozpoczęła się przygoda naszego gościa z tabletami w klasie?
  • Do czego służy tablet w klasie, w której uczy Ola?
  • Czego można „przy okazji” nauczyć uczniów, wykorzystując w klasie nowoczesne technologie?
  • Jak wygląda w praktyce praca w klasie w modelu BYOD (uczniowie pracują z własnym sprzętem)?
  • Co to jest „Tabletowy czwartek”?
  • Czy dzieci korzystające w klasach 1-3 lepiej radzą sobie z mądrym korzystaniem z tabletu w życiu codziennym niż uczniowie, którzy poznają te narzędzia na własną rękę?
  • Skąd nauczyciele mogą zdobywać informacje o tym, jak korzystać z cyfrowych narzędzi w klasie?
  • Od czego zacząć proces wybierania robota wspomagającego naukę podstaw programowania do pracy w klasie?
  • Jak łączyć umiejętność kodowania z kompetencjami rozwijanymi na innych przedmiotach?
  • Czego mogą się nauczyć od nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej osoby uczące w szkołach ponadpodstawowych?
  • Co daje nauczycielowi przeprowadzanie w klasie sondaży i głosowań dla uczniów?
  • Jakie jeszcze kompetencje można rozwijać w ramach edukacji muzycznej?
  • Dlaczego każdy nauczyciel powinien mieć swojego „maleńkiego świra”?
  • Na jakich zajęciach nauczyciel może zobaczyć natychmiastowe efekty uczenia?

Linki do stron i narzędzi, o których wspomina nasz gość:

  • SoundCloud  – platforma do montażu i odtwarzania dźwięku.
  • Explain Everything – aplikacja do nagrywania i animowania prezentacji z towarzyszeniem narracji.
  • Superkoderzy – program Fundacji Orange promujący podstawy programowania wśród najmłodszych uczniów szkoły podstawowej.

Aleksandra Schoen-Kamińska prowadzi następujące blogi:

Materiały dodatkowe dla osób zainteresowanych pomysłami naszego gościa:

Wpis na blogu Jacka, o który Marcin mówi na początku

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *